Direktlänk till inlägg 24 september 2007

Rättvisemärkt i mataffären!

Av anouk - 24 september 2007 18:22

Idag så undersökte jag utbudet av Rättvisemärkta varor i ett par mataffärer i mitt bostadsområde. Det fanns en hel del faktiskt vilket skänker små skott av lycka in i mitt hjärta. Ibland står varorna bland de andra i samma kategori, till exempel i sockerhyllan, och då är det ju lätt att välja Rättvisemärkt istället för bara kanske det billigaste altenativet. I några butiker har de dessutom Rättvisemärkt i egna hyllor, samlat liksom, vilket gör det lätt att hitta butikens hela sortiment av Rättviseprodukter -och det är ju också bra! Något som är ännu mer positivt är att det inte alls är så himla dyrt att handla Rättvisemärkt. Ofta skiljer det bara ett par kronor eller inget alls. Som att allt detta inte vore nog anledning att konvertera helt till Rättvisemärkta varor så kan jag även med glädje meddela att det i Rättvisearbetet ingår ett miljötänkande, vilket gör att många av varorna också är Ekologiska. Fantastiskt, eller hur? :) Det är så enkelt att vara världsmedveten nu för tiden. Läs mer på www.rattvisemarkt.se om du är intresserad. Exempel på produkter som finns som Rättvisemärkta är: Kaffe (brygg, snabb, hela bönor), (påsté och lösté i olika smaker), choklad (olika smaker, ljus och mörk choklad), chokladdryck (från änglamark -välj den istället för O'boy!), bananer, socker (råsocker i strö och på bit, mycket godare och nyttigare än vitt socker), juice (i flera smaker), honung, kakao (änglamark), müsli (sockerfri, nyttig och jättegod!) och chokladdoppade kaffebönor (för den som vill lyxa till det litet). Det finns ännu mer, fråga i din butik så hjälper personalen dig att hitta de Rättvisemärkta varorna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anouk - 13 februari 2008 14:30

Vad ska detta betyda? Ja, det ni ...=)   www.lost.eu/70666

Av anouk - 2 november 2007 03:45

Du tror säkert att du inte påverkas. Att du väljer vad du köper, i alla lägen. Att din uppfattning om dig själv inte förändras av reklamen på bussväggen en måndagsmorgon. Du är lurad. Du påverkas i oerhört hög grad. Det gör vi alla. Men den som är me...

Av anouk - 24 oktober 2007 07:38

Kom att tänka på att det kunde vara trevligt att lägga upp en liten lista på bra böcker jag läst och som kanske kunde vara av värde för andra också, så här kommer det helt enkelt finnas tips på roliga, intressanta, informativa böcker att läsa för den...

Av anouk - 12 oktober 2007 17:22

Vissa har smygstartat sedan i början av veckan redan med insamlingen till Världens Barn. Idag (fredag) var skolkampen. Flera skolklasser tävlade i vilka som kunde samla in mest pengar. I några av klasserna fick de in så mycket som 1000 kr/ skramlande...

Av anouk - 11 oktober 2007 15:38

Som vegetarian tänker jag inte så mycket på det här, kött existerar liksom inte i min värld, men när jag såg den här filmen så påmindes jag i alla fall om hur slakt går till och hur äckligt det faktiskt är. Glad att jag inte äter sån mat, annars skul...

Ovido - Quiz & Flashcards