Direktlänk till inlägg 24 oktober 2007

Boktips - en lista

Av anouk - 24 oktober 2007 07:38

Kom att tänka på att det kunde vara trevligt att lägga upp en liten lista på bra böcker jag läst och som kanske kunde vara av värde för andra också, så här kommer det helt enkelt finnas tips på roliga, intressanta, informativa böcker att läsa för den som är intresserad. Jag börjar lite lätt med det senaste jag läst och fyller på allt eftersom. En liten kommentar bredvid för att berätta vad det handlar om i stort:


Fem Filosofiska Frågor, (Folke Tersman), Saker att fundera över och sätta i perspektiv till sitt vardagsliv. "Fångarnas dilemma" är min favorit.


Självkänsla Nu!, och Mera Självkänsla (Mia Törnblom), Viktig läsning för många tror jag, om att lära sig sitt eget värde.


Konsten Att Vara Snäll, (Stefan Einhorn), Tankvärt om vad snällhet innebär.


The Five People You Meet In Heaven, (Mitch Albom), Vacker läsning om livet och kanske själva livets mening.


Det var allt just nu, läs dessa och vänta på nästa uppdatering av listan! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anouk - 13 februari 2008 14:30

Vad ska detta betyda? Ja, det ni ...=)   www.lost.eu/70666

Av anouk - 2 november 2007 03:45

Du tror säkert att du inte påverkas. Att du väljer vad du köper, i alla lägen. Att din uppfattning om dig själv inte förändras av reklamen på bussväggen en måndagsmorgon. Du är lurad. Du påverkas i oerhört hög grad. Det gör vi alla. Men den som är me...

Av anouk - 12 oktober 2007 17:22

Vissa har smygstartat sedan i början av veckan redan med insamlingen till Världens Barn. Idag (fredag) var skolkampen. Flera skolklasser tävlade i vilka som kunde samla in mest pengar. I några av klasserna fick de in så mycket som 1000 kr/ skramlande...

Av anouk - 11 oktober 2007 15:38

Som vegetarian tänker jag inte så mycket på det här, kött existerar liksom inte i min värld, men när jag såg den här filmen så påmindes jag i alla fall om hur slakt går till och hur äckligt det faktiskt är. Glad att jag inte äter sån mat, annars skul...

Av anouk - 10 oktober 2007 02:01

Nu för tiden är det många som äter antidepressiva mediciner för att klara av sin vardag. Det är förstås sorgligt att såpass många människor mår dåligt och det finns flera möjliga orsaker att spekulera i om vi vill hitta själva grunden till sjukdomarn...

Ovido - Quiz & Flashcards